falling in and out of love

kärlek.
det är ett stort ord, mycket stort ord.
att älska någon, är nog ännu större.
jag stör mig på folk som säger att de älskar någon utan att faktiskt mena det.
jag börjar bli rädd för vilka man faktiskt kan lita på
Det har blivit som vilket ord som helst.
Jag har varit med om att näst intill främlingar sagt att dom älskar mig efter att bara pratat med mig i en vecka.
jag kan inte älska någon på så kort tid. Det går bara inte, jag måste leva med personen en längre tid
och verkligen lära känna den, inte bara lära mig saken om den ( det är en stor skillnad )
och jag har svårt att förstå hur man kan älska mig. Speciellt inte om man bara känt mig i en vecka.
och nu är det ju ganska många som säger det.
så ni som inte menar det, lägg inte ner tid på att få mig att tro det, för det är inte värt det,
jag tror er inte i alla fall.
jag har lärt mig, att jag ska inte säga det om jag verkligen inte menar det
jag känner mig bara falsk, även om jag sagt det för att inte verka ignorant och dålig om nu personen i fråga sagt det till mig.
kärlek är större än vad vi människor är, sluta kasta runt det som om det inte vore något speciellt.

Det var allt från mig för den här gången
/ milia

Kommentarer
Postat av: malin

SÅ JÄVLA SANT! Skrev själv ett liknande inlägg för inte så länge sen.

2009-03-12 @ 14:54:38
URL: http://justlikeviolence.blogspot.com
Postat av: Tilda

Jag älskar dig

Och du vet att jag håller med dig som fan och bara säger att jag älskar någon (dig nu) om jag menar dt.

<3<333

2009-03-12 @ 17:21:49
URL: http://strawberryshiit.blogg.se/
Postat av: Lea schmet smeten

Jag kan inte älska människor så lätt, det tar tid för mig att älska någon. Jag förstår att man kan känna att man älskar någon - jag gör det ibland. men man måste känna det hela tiden, så det inte är något som försvinner om 3månader liksom. Att älska någon är stort, att kunna säga det är ännu större...

2009-03-12 @ 18:00:11
URL: http://smet.blogg.se/
Postat av: Emilia

jag håller helt med också, det är verkligen sorgligt att se folk som bara går runt och sprider falsk kärlek hela tiden. Det är slöseri på tid och andras känslor.

puss på dej <3

2009-03-12 @ 19:07:03
URL: http://harlequiin.blogg.se/
Postat av: ZaInT

Du är bra på att sätta ord på saker jag tänker. Det är så himla sant det du säger, att det blivit ett ord som vilket som helst och det känns som att det knappt betyder något för en del längre. Det blir svårt att lita på det då, när man inte vet vad folk lägger för värde i det.

Life sucks.

2009-03-14 @ 20:29:44
Postat av: Dolly

håller med, alla jävlar har slitit ut "jag älskar dig" så jävla mycket.Det blir ju inte speciellt när någon väl menar det då. så jävla illa att de inte finns något annat man kan säga när men verkligen verkligen menar det

2009-03-17 @ 23:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0